15 липня 2014 р. набув чинності Наказ Міністерства Інфраструктури України № 255 «Про закриття морських портів» від 16.06.2014 р., відповідно до якого з 15 липня 2014 р. закрито морські порти Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта, Євпаторія. Вербальною Нотою № 6124/35-327/2-950 від 21.07.2014 р. Посольство України у Великій Британії через Секретаріат Міжнародної Морської Організації (ІМО) повідомило державам-членам ІМО, міжнародним організаціям, що співпрацюють з ІМО, та неурядовим організаціям, які мають консультативний статус в ІМО (циркулярний лист Секретаріату ІМО № 3477), про закриття зазначених морських портів з 15.07.2014 р. року до відновлення конституційного ладу України на тимчасово окупованій території.
Враховуючи це, Українська Сторона виходить з того, що усі країни прапору, судновласники та капітани суден ознайомлені з фактом закриття морських портів в Автономній Республіці Крим та м.Севастополь та пов’язаними небезпеками від заходу у ці порти України.
У прийнятій 27 березня 2014 р. Резолюції 68/262 “Територіальна цілісність України” Генеральна Асамблея ООН закликає всі держави, міжнародні організації та спеціалізовані установи не визнавати будь-яку зміну статусу Автономної Республіки Крим та міста Севастополя на основі «проведеного референдуму» і утримуватися від будь-яких дій або кроків, які можна було б трактувати як визнання будь-якої зміни статусу.
У своїх Висновках від 23.06.2014 р. щодо України Рада Міністрів ЄС із закордонних справ, зокрема, вкотре рішуче засуджує незаконну анексію Криму та Севастополя, нагадуючи, що ЄС ніколи не визнає цієї анексії.
Виконавчим регламентом Ради ЄС № 810/2014 від 25 липня 2014 р. з імплементації Регламенту № 269/2014 стосовно обмежувальних заходів у зв’язку з діями, що підривають або створюють загрозу територіальній цілісності, суверенітету і незалежності України, до переліку фізичних і юридичних осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи, включено, зокрема, Державну судноплавну компанію “Керченська поромна переправа”, Державне підприємство “Керченський морський торговий порт”, Державне підприємство “Севастопольський морський торговий порт”.
Заходження суден під іноземним прапором до закритих морських портів на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополь розглядатиметься Українською Стороною як порушення норм міжнародного права, як дії, що підривають суверенітет України, а також як порушення законодавства України, що тягне за собою відповідальність судновласників, операторів та капітанів суден, у тому числі кримінальну.
Такі факти також розглядатимуться Українською Стороною як діяння, що містять ознаки складу злочину, передбаченого статтею 332-1 Кримінального Кодексу України «Порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї», відповідно до якої порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї з метою заподіяння шкоди інтересам держави караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією транспортних засобів.
З огляду на те, що Статтею 94 Конвенції ООН з морського права встановлено, що кожна держава ефективно здійснює в адміністративних, технічних і соціальних питаннях свою юрисдикцію і контроль над суднами, що плавають під її прапором, Українська Сторона очікує, що компетентні органи держав акредитованих в Україні Дипломатичних Місій застосують відповідні механізми впливу на судновласників та операторів суден під їх національним прапором для забезпечення дотримання ними норм міжнародного права і законодавства України, у тому числі у частині закриття морських портів, розташованих на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим і м.Севастополь.